ADAC je za zimsku sezonu 2014/2015 testirao 14 različitih zimskih guma u dimenziji 175/65R14 kao najčešću dimenziju za srednju klasu vozila.

Pobjednik testiranja u dimenziji 175/65R14 je Njemački CONTINENTAL TS850 sa izvrsnim rezultatima u svim testiranim kategorijama, a to su kočenje, snijeg, mokro, led, habanje, buka i potrošnja goriva.

Drugi na testu je Dunlop sa gumom SP Winter Response 2 sa lošijim ponašanjem na snijegu i sa većom potrošnjom goriva. Treće i četvrto mjesto su zauzeli Michelin Alplin A4 i Firestone Winterhawk 3.

Devet guma je dobilo ocjenu PREPORUČLJIVO, a gume COOPER i STAR PERFORMER su dobili ocjenu NEPREPORUČLJIVO

ADAC je testirao 14 zimskih modela guma u dimenziji 195/65R15 kao najčešću gumu na Europskom tržištu.

Pobjednik testiranja u dimenziji 195/65R15 je Njemački CONTINENTAL TS850 kao najuravnoteženija guma u svim kategorijama za sezonu ZIMA 2014/2015.

Još su tri gume dobile najvišu ocjenu, a to su: Bridgestone Blizzak LM-001, Dunlop SP Winter Sport 4D i Semperit Speed Grip-2.

Sedam guma je dobilo ocjenu ZADOVOLJAVAJUĆI, a samo dvije gume nisu prošle testiranje tj. ocijenjene su kao NEZADOVOLJAVAJUĆE, a to su: Infinity Winter-Hero INF-049 i Achiles Winter 101 dok je Matador MP92 Sibir Snow dobio ocjenu PROLAZNO

 

ADAC je za sezonu ZIMA 2014/2015 testirao 4 cjelogodišnje gume u dimenziji 195/65R15.

Zbog namjene cjelogodišnjih guma ADAC je testirao ova 4 modela cjelogodišnjih guma u svim kategorijama za zimske gume, a dodatno za pojedine karakteristike koje su potrebne ljetnim gumama.

Rezultati cjelogodišnjih guma su bili jako loši te su tako dva modela dobila ocjenu PROLAZAN, a to su: Falken EuroAll Season AS200 i Vredestein Quatrac Life dok su dvije gume dobile ocjenu NEDOVOLJAN te se ne preporučuju za vožnju, a to su: Kumho Solus HAS31 i Uniroyal AllSeasonExpert.

Ocjena ADACovih stručnjaka je da su gume KUMHO i UNIROYAL, čak i uz ESP, opasne za vožnju te da ovaj tip gume ne može držati korak niti sa ljetnim gumama ljeti ni sa zimskim gumama zimi.

 

 

Način na koji ADAC provodi testiranja guma

ADAC testira gume u sedam kategorija, a to su: kočenje, snijeg, led, mokro, led, habanje, buka i potrošnja goriva.

Gume se kupuju u tri kruga, tijekom tri različita vremenska razdoblja na različitim mjestima te je kupljeno 28 komada svake gume na različitim lokacijama u raznih trgovaca u različitom periodu godine i sve gume se testiraju kako bi se dobila prosječna ocjena. Sve to kako se ne bi dogodilo da se gume proizvedu samo sa ADAC-ovo testiranje.

Prije početka testiranja svaka guma se vozi 450 kilometara i tek se onda testira kako bi rezultati bili što točniji.

ADAC kao neovisne organizacije provodi testiranja u potpunoj tajnosti, ali uz prisutnost mnogih drugih velikih institucija. Testovi se provode na testnim poligonima u Švicarskoj, Italiji i Njemačkoj.

Ocjena ponašanja i kočenja na suhom kolniku donosi 15% ukupne ocjene. U ponašanje na suhom se računaju performanse u vožnji, opće ponašanje u vožnji, stabilnost pri kretanju, stabilnost volana, sigurnost u zavojima, sigurnost pri brzoj vožnji u zavojima, stabilnost pri kočenju u zavojima, kočenje sa ABSom pri 100km/h do 1km/h i ovaj test se za svaku gumu svakog proizvođača ponavlja pet puta da bi se dobila konačna ocjena.

Ocjena ponašanja po mokrom donosi 30% ukupne ocjene. U ponašanje na mokroj podlozi u obzir se uzima kočenje ABSom pri 80 km/h na 20km/h na asfaltu i betonu i taj se test ponavlja tri puta na pet testnih staza. Akvaplaning u vidu ubrzavanja kroz vodu dubine 7 milimetara kada je samo lijevi kotač u vodi se provodi pet puta za svaku gumu, vožnja kroz plićak u krug promjera 200 metara uz ubrzavanje od 65 km/h do 95km/h.

Ocjena ponašanja po snijegu donosi 20% ukupne ocjene. U obzir se uzima upravljanje po snijegu prilikom vožnje, najbrža moguća vožnja u krug po snijegu, upravljanje i utrkivanje po snijegu u zavojima dužine 1900 metara s dva vozača, mjerenje koliko je vremena potrebno da bi se napravio krug po snijegu i plus subjektivna procjena oba vozača s tim da svaki vozi 3 puta po dva kruga, kočenje uz ABS sa brzine 40km/h na brzinu od 20km/h i to pet puta na pet različitih staza.

Ocjena ponašanja po ledu donosi 10% ukupne ocjene. U obzir se uzima ubrzavanje na ledu koje se mjeri šest puta za svaku gumu sa gasom od 10-60% šest puta, vožnja po planini i subjektivna procjena, zavoji i ravnoteža na tri različite staze sa svakom gumom, kočenje na ledu sa 20 km/h na 5km/h na tri različite staze, vožnja u krug na stazi promjera 18 metara sa dva vozača po pet krugova sa svakom gumom.

Ocjena za proizvodnju buke donosi 5% ukupne ocjene. U obzir se uzima unutarnja buka u vozilu na brzinama između 30 km/h i 80km/h na asfaltu i betonu, vanjska buka koju guma proizvodi. Razina buke se mjeri prema ISO362 i ISO10844 standardima. Svaka guma se testira više puta.

Ocjena za potrošnju goriva donosi 10% ukupne ocjene. U obzir se uzima potrošnja goriva pri brzini od 100km/h na odaljenosti od 2 kilometra na pet različitih staza.

Ocjena za habanje tj. potrošnju gume donosi 10% ukupne ocjene. U obzir se uzima vožnja kroz zavoje 15.000 kilometara sa različitim vozačima, lasersko mjerenje potrošnje gume, eksploatacija gume sve dok se ne potroši do 1,6 milimetara.

Da bi se osigurala nepristranost i kvaliteta tijekom cijelog testiranja su prisutni razne udruge i organizacije kao što su Švicarski auto klub TSC, Austrijski Auto klub OAMTC i drugi.